La xarxa professional d'artistes i empreses culturals

Inici > Revista > Per als amants de la poesia i del cant: POÈSICA 2, al Port esportiu de Badalona

Revista

Per als amants de la poesia i del cant: POÈSICA 2, al Port esportiu de Badalona

Mercedes Delclós
Mercedes Delclós i algunes de les autores
Portada del CD
05/10/2015

Dimarts dia 6 d'octubre, presentació del CD "Poèsica 2": un treball de poesia de diferents autores, amb composició musical i interpretació de M. Delclós a la veu i al teclat.

Cada poema serà recitat per les autores que puguin assistir'hi.

Serà al port esportiu de Badalona, moll nort, local 5, en el restaurant Anastasi, a les 19h, dins del cicle "Badasia".

Si us interessa comprar un CD, el preu és de 12€ (enviament per correu postal, o el dia de l'actuació (on hi haurà un altre CD de regal)

 

Què és POÈSICA 2?

És un CD. I també és un espectacle que va ser estrenat  a l'Ateneu Barcelonés en el marc de la setmana de Poesia de Barcelona.

Dit per la mateixa autora:

“...Y ya hemos mentado algo afín, muy afín de la poesía, pues que anduvieron mucho tiempo juntas, la música. Y en la música es donde más suavemente resplandece la unidad...”, María Zambrano (del seu llibre “Filosofía y Poesía)

La música de la poesia i la poesia de la música. La paraula dita i la paraula cantada.
Aquesta poemes ja existien abans de la meva creació musical, i per aquesta raó vull expressar-los en la seva poètica original, recrear-los en la seva primera intenció: escriure i dir.

Vull expressar la música que batega en aquests poemes, pel simple plaer de recrear els orígens:
Primer va ser el so. O potser sempre ha estat el so.
Després va ser la veu: la música de la veu, la pintura de la veu, el teatre de la veu, la poesia de la veu. I a la fi, va ser la veu de la paraula: la paraula de la veu, la escriptura de la paraula.

En definitiva, paraules que sonen i volen dir alguna cosa. Només alguna cosa.

Mercedes Delclós 


Quines cançons i quines autores trobareu a Poèsica 2?

POÈSICA 2: recitacions i cançons

  • 1-2. De nuevo ha girado el calendario .......Teresa Martín Taffarel
  • 3-4. Si la teva pell ...................................... Maria Antònia Massanet 
  • 5-6. Introspecció ......................................... Mercedes Delclós
  • 7-8. Los años mudos .................................. Trinidad Casas
  • 9-10. Haikus a tres voces ........................... Aurora Gámez
  • 11-12. Onada .............................................. Laura López
  • 13-14. Tot...................................................... Mercedes Delclós
  • 15-16. Silenci ............................................... Isabel Ortega
  • 17-18. Carta abierta .................................... Trinidad Casas
  • 19-20. Atzavara ........................................... Esperança Castell
  • 21-22. Ja se senten els passos al replà........ Anna Rossell
  • 23-24. Hay que dejar de lado los silenci...... Pilar Plaza
  • 25-26. Resurrecció
  • T’he negat mare
  • Com si em vinguès de tu .............................. Maria Mercè Marçal
  • 27. Dansa ......................................................Isabel Ortega Rion

 

 

Composició musical i interpretació a la veu i al piano, Mercedes Delclós.
(tret de l’arranjament al piano fet per Sergi Sirvent a “De nuevo ha girado el calendario” i “Onada”).

“Tot” i “Introspecció”: traducció del castellà al català, Isabel Ortega.

El meu agraïment especial a Àgata Palència, la millor professora de piano del món. I gràcies a totes les autores dels poemes, per donar-me la confiança per tirar cap endavant aquest projecte.
Un pensament especial al meu estimat Ricard Admetlla, per les seves escoltes pacients i les seves crítiques constructives, plenes de saviesa i sensibilitat.


Vegeu-ne aquí unes mostres:


 
 

Dos poemes recitats i cantats que pertanyen al CD "Poèsica 2".
"Ja se senten els passos al replà", d'Anna Rossell.
"Tot", de Mercedes Delclós (traducció al català, Isabel Ortega).
Composició musical i interpretació, Mercedes Delclós:

 
Arxivat a: Literatura, Música
comments powered by Disqus